به گزارش «راهبرد معاصر»؛ عملیات «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین با پشتوانه رسانه و فشارهای بین المللی بر دشمن صهیونیستی باعث رقم خوردن شکست راهبردی بزرگی برای صهیونیسم جهانی و حامیانش شد.
پس از حضور پر رنگ رسانه ها در انعکاس واقعیت های جنگ غزه و مشخص شدن نسل کشی صهیونیست ها، رسانه های غربی نتوانستند فضاحت صهیونیسم را در تقابل با محور مقاومت و جنایت جنگی رخ داده در غزه سرپوش بگذارند و این گونه بود که امپراتوری رسانه ای دشمن شکست خورد، تبلیغات سیاسی-رسانه ای غرب متلاشی شد و روایتگری دروغ صهیونیست ها دیگر خریداری ندارد.
ابعاد جنایت های صهیونیسم در غزه به حدی وحشتناک بود که جامعه جهانی را مجبور به واکنش در حمایت از فلسطین و غزه کرد
مجید سانی خانی، کارشناس رسانه درباره شکست امپراتوری رسانه ای دشمن در جنگ غزه به خبرنگار «راهبرد معاصر» گفت: آمار رسانه های صهیونستی نشان می دهند، این رژیم حدود 150 میلیارد دلار و آمریکا نیز 120 میلیارد دلار هزینه کردند، ولی درنهایت نتوانستند حتی یکی از اهداف اعلام شده خود را که محقق کنند. اسیران به زور جنگ و بمباران آزاد نشدند، حماس نابود نشد و حملات به نوار غزه نتیجه ای نداشت.
وی افزود: این شکست به اندازه ای برای صهیونیست ها سنگین بود که محافل داخلی به کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اصرار کردند بندی در توافق گنجانده شود تا فلسطینیان حق نداشته باشند پس از آتش بس شادی کنند. در عین حال برخی تحلیل های متوهمانه مانند اینکه احتمال دارد نتانیاهو به دنبال اقدامی غیر منتظره مانند حمله به خاک ایران باشد تا جنگی وسیع راه بیفتد و آمریکا مجبور به دفاع از تل آویو شود، برخی تندروهای صهیونیست را کمی آرام نگه داشته است.
کارشناس رسانه عنوان کرد: ابعاد جنایت های صهیونیسم در غزه به حدی وحشتناک بود که جامعه جهانی را مجبور به واکنش در حمایت از فلسطین و غزه کرد؛ چه اینکه شاهد بودیم با وجود میل سیاستمداران جنگ طلب، خیابان های بزرگ ترین شهرهای جهان از شرق آسیا تا کرانه های غربی اروپا و نیز آمریکا به صحنه ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه و محکومیت جنایت های رژیم غاصب و سفاک صهیونیستی تبدیل شد.
سانی خانی گفت: وحدت دلهای آزای خواهان جهان نتیجه روشنگری رسانه های بیدار منطقه است که هم پای رنج آوارگان و ستمدیدگان و دوشادوش مبارزان مقاومت فعالیت کردند و راویان اثرگذار تراژدی غزه بودند. درواقع، رسانه را می توان خاکریز دوم جنگ غزه دانست.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه بوقچیان رسانه ای غرب تلاش می کردند در رقابتی نابرابر با پیچیده ترین ترفندها و شگردهای ارتباطی جای ظالم و مظلوم را عوض کنند، تحولات عینی و واقعیت های میدانی چیزی نبود که بتواند افکار بیدار جهانی را منحرف کند. «انسان رسانه ها» در بستر رسانه مقاومت خوش درخشیدند و مانع از قلب واقعیت ها و مهندسی افکار عمومی به وسیله غرب شدند.
رسانه را می توان خاکریز دوم جنگ غزه دانست
کارشناس رسانه با بیان اینکه ابتدای عملیات «طوفان الاقصی» کسی فکر نمی کرد شهروندان غیرحرفه ای فلسطینی بتوانند با دوربین های ساده خود در خط مقدم جنگ رسانه ای با دشمن صهیونیستی باشند، تأکید کرد: رژیم صهیونیستی نخستین شکست اطلاعاتی-رسانه ای خود را از شهروندان فلسطینی ای خورد که می خواستند روایتگر قهرمانانشان باشند.
سانی خانی با بیان اینکه شکست صهیونیست ها فضای رسانه ای مقاومت را دگرگون کرده است، گفت: نمی توان در بیان واقعیت های میدانی نقش دو شبکه الجزیره و المیادین را نادیده گرفت. این دو شبکه در جنگ روایت ها رقبایشان را مقهور و تصاویر مستندی از واقعیت های میدان جنگ به جهانیان عرضه کردند. البته حاصل این جنگ رسانه ای شهادت بیش از 200 خبرنگار و فعال رسانه ای از حوزه های مختلف اطلاع رسانی بود.
وی با تأکید بر اینکه رسانه های غربی نتوانستند فضاحت صهیونیسم را در تقابل با محور مقاومت و جنایت های جنگی رخ داده در غزه سرپوش بگذارند و امپراتوری رسانه ای دشمن شکست خورد، گفت: تردیدی وجود ندارد در کنار شادی برای موفقیت مقاومت غزه، باید از میدان جنگ رسانه ای نیز سخن گفت.